پلتفرم معاملاتی ژاوِکس
 تاریخ لیست ایردراپ های تلگرامی علیزاده: استخراج رمز ارز همه علت قطعی برق نیست ممنوعیت انتقال پول به صرافی Binance توسط بانک Santander انگلستان
بازنگری دستورالعمل‌های مرتبط با تبلیغ ارزهای دیجیتال در ایرلند
  • 1401/01/24
  • ژاوکس

این بازنگری می‌تواند منجر به به‌روزرسانی دستورالعمل‌های تبلیغات ارزهای دیجیتال یا تغییر کامل این دستورالعمل‌ها شود.

طبق گزارش روزنامه آیریش ایندیپندنت، اداره استاندارد تبلیغات ایرلند (ASAI) در حال آماده‌سازی بازبینی دستورالعمل‌های فعلی مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال است تا بتواند به شکلی بهتر با خطرات مرتبط با این بخش مقابله کند. این اقدام اداره استاندارد تبلیغات، در پاسخ به افزایش تعداد تبلیغات مربوط به پروژه‌های ارزهای دیجیتال و رشد میزان شکایت‌ها در مورد عدم شفافیت در تبلیغات محصولات و خدمات این پروژه‌ها است. این بازنگری می‌تواند منجر به به‌روزرسانی دستورالعمل‌های تبلیغات ارزهای دیجیتال یا تغییر کامل این دستورالعمل‌ها شود. سخنگوی اداره استاندارد تبلیغات ایرلند به آیریش ایندیپندنت گفته است: «اداره استاندارد تبلیغات در حال بررسی این است که آیا قوانین یا دستورالعمل‌های راهنمای بیشتری با توجه به روندهای نوظهور در تبلیغات کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، مورد نیاز است یا خیر.» آنها در ادامه افزودند که آژانس "از نگرانی های مصرف کننده در مورد ارزهای دیجیتال آگاه است" و به غیر از "قوانین کلی در مورد صداقت و اثبات، کد ASAI حاوی قوانین مرتبط با تبلیغات مالی است." قانون گذاران تبلیغاتی در سرتاسر جهان، افراط در تبلیغات کریپتو را هدف گرفته اند. در فوریه سال جاری، شورای استانداردهای تبلیغاتی هند پس از اینکه متوجه شد که چندین آگهی خطرات مرتبط با کریپتو را به اندازه کافی فاش نمی‌کنند دستورالعمل‌هایی درباره تبلیغات کریپتو صادر کرد. به دنبال قوانین جدیدی که در ژانویه معرفی شدند، اینفلوئنسرهای کریپتو در اسپانیا اکنون با جریمه هایی تا سقف 30,0000 دلار به دلیل عدم افشای دریافت پاداش برای تبلیغ ارزهای دیجیتال روبرو هستند. مقرراتی که توسط کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار این کشور معرفی شده است، همچنین تأثیرگذاران و رسانه ها را ملزم می کند که اظهارات «روشن، متعادل، بی طرفانه و غیر گمراه کننده» را در مورد خطرات کریپتو درج کنند. در بریتانیا، سازمان استانداردهای تبلیغاتی ماه گذشته یک اخطار اجرایی به حدود 50 شرکت دیجیتال صادر کرد و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های جدید را در اختیار آنها قرار داد. هدف این دستورالعمل‌ها محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر «FOMO» یعنی «ترس از دست دادن» است و از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهد که به وضوح بیان کنند که ارزهای دیجیتال در حال حاضر در بریتانیا نظارتی ندارند، قیمت‌ها نوسان دارند و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. در اوایل سال جاری، دولت بریتانیا قوانین جدیدی را برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر تبلیغات گمراه‌کننده ارزهای دیجیتال معرفی کرد. این قانون تمام تبلیغات کریپتو در بریتانیا را ملزم می‌کند که توسط اداره رفتار مالی (FCA) یا اداره مقررات احتیاطی (PRA) تأیید شوند. تبلیغات فلوکی اینو، یک میم کوین که به خاطر کمپین های بازاریابی تهاجمی و افزایش سریع محبوبیتش شناخته می شود، در ماه مارس در بریتانیا ممنوع شد، زیرا اداره استانداردهای تبلیغات (ASA) کمپین تبلیغاتی آن را "غیر مسئولانه" تشخیص داد.