پلتفرم معاملاتی ژاوِکس
 تاریخ لیست ایردراپ های تلگرامی علیزاده: استخراج رمز ارز همه علت قطعی برق نیست ممنوعیت انتقال پول به صرافی Binance توسط بانک Santander انگلستان
ورورد دو شرکت خودروسازی تویوتا و نیسان به  حوزه متاورس
  • 1401/02/05
  • ژاوکس

با حضور در متاورس، این دو خودروساز به همتایان اروپایی خود فولکس واگن و مرسدس بنز در استفاده از این فناوری می پیوندند.

دو برند برتر خودرو‌سازی ژاپنی یعنی تویوتا و نیسان، فعالیت‌های خود را در متاورس آغاز کرده‌اند. نیسان از متاورس اختصاصی خود برای برگزاری رونمایی‌ها و دیگر رویدادهای خود استفاده خواهد کرد و تویوتا نیز فضای خود را برای برگزاری جلسات کارکنانش به کار گرفته است. با حضور در متاورس، این دو خودروساز به همتایان اروپایی خود فولکس واگن و مرسدس بنز در استفاده از این فناوری می پیوندند. پیش از این دو برند فولکس واگن و مرسدس بنز نیز در حوزه متاورس فعالیت داشته‌اند. طبق گزارش نیسان یک نسخه واقعیت دیجیتالی از گالری خود در توکیو کراس نیسان ایجاد کرده است که می تواند برای راه اندازی وسایل نقلیه و رویدادهای دیگر استفاده شود. شرکت خودروسازی نیسان در وب‌سایت خود اعلام کرد که از طریق Invisible-to-Visible - یک رابط واقعیت افزوده که به متاورس متصل می‌شود امکانات بی‌پایانی برای خدمات و ارتباطات ایجاد کرده است که رانندگی راحت‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. از سوی دیگر، تویوتا که از نظر حجم یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است، برای برخی از بخش‌ها و شرکت‌های تابعه خود ایستگاه‌های کاری مجازی ایجاد کرده است. با استفاده از آواتارها، کارمندان در جلسات  شرکت می کنند و همچنین با یکدیگر چت می کنند. بر اساس این گزارش، تیم های توسعه فنی و منابع انسانی در شرکت مادر در حال حاضر از فضاهای کاری مجازی استفاده می کنند. در این گزارش آمده است که برنامه هایی نیز برای گسترش بیشتر این امر وجود دارد. در همین حال، یکی از نمایندگان تویوتا پیشنهاد کرد که همه‌گیری کووید-19 و محدودیت‌های مربوط به حرکت انسان، الهام‌بخش تصمیم این خودروساز برای راه‌اندازی فضاهای کاری مجازی بوده است.