مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، اخیراً گفته این شرکت در حال راهاندازی یک فروشگاه مد دیجیتالی به نام آواتارز استور است. متا قرار است با سه برند مشهو، یعنی پرادا، بالینسیاگا و توم براون، همکاری کند تا بتواند آواتارهای مد روز را ارائه نماید. مارک زاکربرگ مدیر اجرایی متا، بعد از ظهر جمعه در طول ظاهر برنامه زنده در اینستاگرام اعلام کرد. من واقعاً سپاسگزارم و افتخار می کنم که این مارک ها به ما می پیوندند تا مد را در متاور شروع کنند. این ویژگی در ماه های آینده به اینستاگرام، فیس بوک و مسنجر می آید. در اینستاگرام، کاربران در حال حاضر گزینه ایجاد آواتارهای مجازی را دارند. گفتنی است قیمت اقلامی که در این فروشگاه برای فروش گذاشته میشود، در ابتدا بین 2/99 دلار تا 8/99 دلار خواهند بود. در حال حاضر، متا بیش از 100 لباس رایگان را برای آواتار روی سیستم عامل ارائه می دهد و لباس ها را می توان با استفاده از خریدهای درون برنامه ای در موبایل در iOS یا Android، با هر روش پرداخت حمایت، خریداری کرد. او می گوید، هدف این است که بازار را برای تهیه لباس جدید برای عموم در دسترس قرار دهد. بسیاری از مارک های مد نیز شروع به پذیرش پرداخت دیجیتالی از طریق برنامه های شخص ثالث کرده اند. فارفچ، گوچی و بالنسیاگا تنها معدودی از نام های بزرگ هستند که پرداخت با ارزهای دیجیتال را می پذیرند. علیرغم سقوط قیمت کف مجموعه های محبوب NFT و نوسانات عمومی در فضای ارزهای دیجیتال، صنعت مد در وب 3 با سرعت کامل آزمایش می کند. این ممکن است بازتابی از چشم انداز گسترده تر در صنعت باشد. این متاور می تواند تا سال 2030 یک صنعت 5 تریلیون دلاری باشد و مصرف کنندگان ارزش منحصر به فرد مد را در این جهان های دیجیتال می بینند، جایی که خلاقیت، وضعیت و انحصار از همه مهمتر - خود این صنعت نقش های اساسی را برای همه کاربران بازی می کند. در گزارشی که در اوایل این هفته توسط مک کینزی منتشر شد، حدود 70 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده می گویند هویت دیجیتالی آنها به اندازه هویت زندگی واقعی آنها مهم است. به همین دلیل مد یکی از صنایع است که شاید منحصر به فرد ترین موقعیت برای شکل دادن به دنیای متاور باشد.