شرکت رنو، یکی از بزرگترین خودروسازان جهان برای حضور در جهانی مجازی متاورس با پلتفرم متاورس مبتنی بر اتریوم سندباکس قرارداد همکاری امضا کرده است. شرکت رنو کره، زیرمجموعه این غول خودروسازی فرانسوی در کره جنوبی با این همکاری به دنبال تثبیت حضور برند در فضای متاورس است. گفتنی است که این خودروساز میگوید که دیگر هدف آنها از این اقدام، ارائه تجربه خودرو مجازی مبتنی بر رنو، به مشتریان در متاورس است. سیندی لی، مدیرعامل The Sandbox Korea درباره این همکاری اظهار داشت: این مشارکت یک نمونه عالی از یک همکاری است. سندباکس می تواند بدون هیچ گونه مرز صنعتی توسعه یابد. ما میتوانیم انواع جدیدی از تجربیات را معرفی کنیم که خودروها و داراییهای دیجیتال را در The Sandbox ترکیب میکنند. رنو اکنون به جمع شرکتها و افرادی میپیوندد که قبلاً در پلتفرم متاورس مبتنی بر اتریوم حضور دارند. رنو اولین خودروسازی نیست که قصد دارد محصولات خود را در متاورس قرار دهد. در واقع متاورس به مقصدی محبوب برای این شرکت ها تبدیل شده است. فولکس واگن در ماه آوریل یک کمپین تبلیغاتی به نام بازی روشن ترتیب داد که در آن کاربران باید NFT ها را در یک محیط متاورس شکار می کردند. نیسان، یک خودروساز ژاپنی، از متاورس برای کمک به عرضه یکی از جدیدترین خودروهای الکتریکی خود، ساکورا، استفاده کرد. این شرکت دنیای مجازی را راهاندازی کرد که در آن مشتریان بالقوه میتوانند ماشین را رانندگی کنند و ویژگیها و اشکال آن را بررسی کنند. به گفته نیسان، این تجربه فرصتی برای ارتباط با مخاطبان جدید مانند قبل فراهم کرد. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که در مورد اتفاقات بعدی هیجان زده است و به نوآوری رویکردهای دیجیتال جدید برای محصولات خود ادامه خواهد داد. هیوندای همچنین تجربیات حرکتی آینده خود را در یک استودیوی موتور مجازی واقع در دنیایی به نام زپتو، که توسط ناور Z اداره می شود، ارائه کرده است.